Funderingar kring Melodifestvalen.

 
Artisterna som är klara.

För mig är det som att se samma show varje gång.
Det är ju alltid samma artister eller någon som har vart med förut som kommer till finalomgången.
Bara för att personen har vart med förut så tror man att det kommer gå bättre nu, varför det? För att personen har "mer erfarenhet" och vet vad det handlar om och kan hantera pressen mycket bätte än någon som inte vart med förut?
Men nån gång måste ju vara första gånger för alla kan man ju tycka.
Dessutom känns det som att det är brist på musikstiler i melodifestivalen. bara pop och sångfåglar.
Försök att få med lite mer rock...det funkade ju för finland, även om det såg ut som en "Star Trek teater".
Men en grej som stör mig väldigt mycket är att juryns röster väger tyngre än tittarnas, varför då?
För mig är det helt obegripligt. Tävlingen i sig är väll endå en tittartävling.? det är ju folket som ska rösta fram den bästa artisten i slutändan så att juryns röst kan vara avgörande förstör ju bara hela grejjen.

Låt det svenska folket bestämma vem ska representera sverige och ta bort juryn!!!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Ja lite mer rock som här i Finland, bra artister men varför samma år efter år!?!?!? vill så nåt nytt å fräsht i mitt grannland!

2008-11-18 @ 19:49:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: johan

Jaha, och hur många av artisterna är kompis med festivalgeneralen och med i RFSL? Ta bort juryn och byt ut Björkman.

2008-11-18 @ 23:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0